måndag 9 maj 2011

Tröja



Jag köpte det här randiga tyget på syfestivalen för någon månad sedan. Har kollat länge på det i webbshopen hos Mjuka Tyger och nu slog jag till.

Det jag ångrar lite är att jag tog bandet nertilli halsurringningen, det blir så hårt och buckligt där. Men eftersom jag slarvade med kantningen får det sitta kvar.


På mönstret skulle det vara trekvartsärm men mannen föreslog att det skulle vara t-shirt med lång ärm under. Eller egentligen tänkte han något annat men jag fattade inte vad.

Svårt bara med mönster och storlekar, denna är strl. 80 men lillfis kan nog ha den när hon konfirmeras.

Jag håller på med en body i samma tyg men maskinen bestämde sig för att bryta ihop så den blev inlämnad på service. Det var visst stygnmotorn som var trasig, tänk vad det kan finnas i en symaskin!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar tröja! Eftersom min kreativa sida inte ligger inom detta område är jag verkligen full av beundran över allt du gör! Kram till dig och F (som jag gärna vill se i den tröjan på konfirmationen...)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du får gärna komma och titta då. Är hon lika smal som sin mor är det ju inga problem ;-).

    Hoppas allt är bra, Jonna sa att du hade en riktig kula nu.

    SvaraRadera