torsdag 16 februari 2012

Äntligen uppdatering!

Jag syr lite nu och då och fotar det jag syr. Men oj vad jobbigt det är att lägga upp bilderna på bloggen och skriva lite när man ändå bara sitter i soffan och slösurfar :). Men nu så.
I senaste ottobre var det mönster på tröja med farfarsknäppning, några på sysidan på fb gjorde den och jag blev sugen på att prova.
Förberedde mig på att det skulle vara jättesvårt och att tröjan skulle bli ett ufo men jag blev faktiskt jättenöjd på första försöket. Kan iofs bero på att lillfis sov middag och mannen låg och slöade på soffan så jag fick sy i lugn och ro! Ottobre hade också en jättebra förklaring på sprundet som jag förstod! *kors i taket*.



Tecknat på TV, då kan hon sitta still några minuter! Jag förlängde den 3 cm och jag är så nöjd att den sitter bra.
Det blev en cerise också med matchande tajts till.

6 kommentarer:

  1. Vilken liten goding du har :)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Hur vet du nr du ska förändra mönstret?

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tröja! Sprundet var verkligen väldigt snyggt. Sånt vill jag också lära mig att göra, bra tips med tidningen.

    SvaraRadera
  4. Visst har jag Renata :). Johannna jag bara förlänger så hon ska kunna ha den längre ;). Ottobre har haft korta och breda mönster tidigare.
    Tack Sofia!

    SvaraRadera
  5. Så fina både tröjan och setet!

    SvaraRadera
  6. Så fin tröja. Men jag hittar inte den i tidningen. Vilket mönster är det?

    SvaraRadera