tisdag 15 maj 2012

Tuttekasse

Här har varit tyst länge och det beror på att jag knappt sytt något och det jag sytt har jag varit med i en sew along och sytt! Det innebär att ledaren lägger upp nya delar lite pö om pö när de har tid.
Sen behövs det mycket mog innan jag börjar klippa i nytt tyg och jag inte riktigt vet hur resultatet kommer bli.
Malin med bloggen http://mulligam.blogspot.se/ har varit en enastående "fröken" och peppningen i gruppen har varit stor.
Så nu är den klar.
och... *trumvirvel* här kommer en bild (känsliga läsare varnas).

Jag är sjukt nöjd!! Den är lite bubblig där sömmen spets/tyg möts med det är värdsligt.
Tyg och mönster kommer från LG. Lite tam hemsida men mailar man henne så får man hjälp.

Nästa gång ska jag göra (för det kommer garanterat bli flera!) den lite lägre vid ärmhålan. Vet inte vad det är med mig och ärmhålor, har precis sytt mig  en singoalla och jag tycker den ligger mot i "hålorna".
Det finns tyg som räcker till matchande trosor, hoppas resåren också räcker annars kan det finnas resår på lagret ;).

Tutt på er :)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin!! Sitter ju som em smäck!

    SvaraRadera
  2. Den blev skitsnygg och sitter ju jättebra :))! Maila gärna en bild till mig med eller utan kropp.

    SvaraRadera
  3. Tack! Den är verkligen skön.

    SvaraRadera
  4. Åh ni är så duktiga alla ni som lyckats sy ihop så fina bhar. Jag skulle inte fixa det. Du SKA vara sjukt nöjd :)

    SvaraRadera