måndag 18 juni 2012

Här är jag!

Det är dåligt med bloggandet som vanligt. Lite beror på att mitt f.d. syrum nu ser ut så här;

och jag sitter här och syr inklämd i fönstret;

Det är ju mysigt att kunna umgås med familjen (mitten av rummet är dotterns tillfälliga lekhörna och andra hörnan är vårt vanliga tv-rum) men alla blir tokiga på mig när jag kör med ol:en när de kollar på tv. Så glöm att det blir något vidare sytt på kvällarna när mannen ändå kollar på kass tv-program.
Jaja, förhoppningsvis är det är det färdigrenoverat inom en treårsperiod. För första gången ska vi ha hjälp av proffs som inte är vänner och det dröjer ju hundra år innan de kommer...

Trots kaoset syr jag ju ändå, det är ju ett gift som man inte kan vara utan. Fröknarna på dagis fick varsin liten börs i sommarpresent som jag sytt i karins sew along, jag har fått en tröja (som inte fotats), dotterns "byxkjol" är klar och tröjan på g.
Sedan ska jag delta i en ny sew along som ska bli väldigt spännande!

Glad sommar alla! Här ösregnar det och mullrar.

1 kommentar:

  1. Perfekt syväder! O spännande att följa renoveringen!!!

    SvaraRadera