söndag 16 september 2012

Lite gott och blandat!

Jag syr en hel del. Det mesta tas på direkt, blir smutsigt, lagt i tvätten och glöms bort att fotas!
Så nu får det bli en liten fotokavalkad på det som lyckats hamna på bild.


Ett par beställda jeans från en vän. De är i strl 152 och till hennes multihandikappade dotter. Förhoppningsvis passar det. Det som jag tror kan vara mest knas är hur slappa muddarna är vid benen.
 Ett underställ till lillfis i bambuinterlock. Jag köpte en bit mest för att det var bra pris och blev förälskad när jag fick hem det. Så har någon en bit de vill sälja/byta bort är jag spekulant! Dottern har haft det som pyjamas och ni kan ju gissa hennes kommentar om hon får det på sig på dagis en dag..
 Tunika och tajts. Tunikamönstret är två olika modeller som jag ritat ihop och mönstret på tajtsen kommer från sykurser.se. Det randiga tyget var det jag köpte på gittes och kvaliten är underbar!
 
 Pyjamas i ribbtyg. Typ en blandning av interlock och mudd (tycker jag). Det rosa är med musse på och det vita med mimmi. Det räckte precis för att klippa och klistra ihop en pyjamas med trekvartsärm i.
Helt vanliga mysbyxor. De gröna kommer collegen från SoS och de röda från Kamelont design. SoS är mycket lurvigare och gosigare än de andra. Båda muddarna är från SoS.
Sist, en tröja till mig själv. Linnetyg från SoS och mönstret är en gammal itusprättad tröja från maxi som sett sina bästa dagar. Halsen kantade jag med spets, inte riktigt min grej men man måste ju prova :).

I torsdags tackade jag ja till att sy en basker på beställning.. Den är nu sydd och ska levereras till mottagaren imorgon. Bild kanske kommer..

2 kommentarer:

  1. Fint fint fint fint - extra nyfiken på blusen, den vill jag titta närmre på!

    SvaraRadera
  2. Det får du gärna! Gå upp en 30kg så passar den också ;).

    SvaraRadera