tisdag 3 september 2013

Höstklänning.

Denna klänning fanns i senaste nummret av ottobre och jag fastnade för den direkt hade tänkt sy en liknade modell. Rotade runt lite i tygskåpet och hittade detta svamptyget som kändes höstigt och bra. Sen var biten slut och det är ju inte fel eftersom jag har några *harkel* tygbitar till.
Funderade några nätter på vilken färg jag skulle ha till kantband. Valet stod först mellan svart eller vitt, men en dag hade lillfis en lila bamseklänning med cerise kantning och det var så fint så det fick det bli. Egentligen tänkte jag att sömmen nertill också skulle vara rosa men efter en stund med min vän sprättaren tänkte jag om.

2 kommentarer:

  1. Ja å det mönstret gillade jag också - superfin blev den!

    SvaraRadera
  2. Tack! Men den var väldigt stor i storleken.

    SvaraRadera