söndag 21 november 2010

Mössor

Jag har sytt mössa till lillfis och hennes lille kusin. Det var en snäll bloggare http://kokalal.blogspot.com/search?updated-min=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2011-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=50 som delade med sig av ett mönster.
Hon hade skrivit att mönstret passade till ca 3-7 år men vi är nog lite tjockskalliga i familjen för de passade perfekt till en 9 månaders lillfis. På kusinen som snart är 4 satt den som ett skruvstäd. Men jag har planer på hur jag ska förstora den.

Jag sydde dem helt på overlocken och det var kul att få använda den. Men det är mindre kul att sprätta när det är sytt på overlocken.. Nu börjar provtrådarna ta slut som jag skulle ha att öva med så snart är det upp till bevis att trä om den och sy på riktigt.













Tyget kommer från JNY design och är i single jersey jag börjar lära mig tycka om det materialet nu men tror jag föredrar interlock.
Husvagnsmössan är förståss till min lillfis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar