söndag 21 november 2010

Vidbränd och....

Skrev ju häromdagen om hur virkkunskaperna i familjen var fördelade.

Igår var vi hos syster och jag skulle ge mig på att virka en liten chokladboll. Hallå, hur svårt kan det va´?

Mamma har alltid sagt till mig att jag virkar och stickar för hårt och det verkade som om syster höll med..

Iaf så försökte jag, rev upp, försökte igen och ja just det, rev upp. Fördelen med det är att jag nu kan mönstret utantill! Syster visade, förklarade och hånade mig men det bliv inte bättre för det. Sedan virkade hon en i raketfart. Den var svart så vi kallade den vidbränd men det gör ju inget.


Envis som jag var skulle jag ge mig på att virka en till men denna gången i bomullsgarn.. en vit rasistboll.

Det gick så där..
Tror det var lite fel på mönstret i allafall. Men jag kan nu kalla mig mönsterkonstruktör för det blev en vedkorg istället!!
Syster hånade mig och tyckte jag skulle hålla mig till symaskinen. Fattar inte vad hon snackar om ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar