tisdag 8 mars 2011

Brallisar

Nu när jag väl kommit igång med bloggandet kan jag väl köra på! Det har varit kalas och fullt upp på senaste tiden och maskinerna har varit nerpackade så jag har inte hunnit sy (eller tagit mig tid). Nu har jag bestämt att jag inte får sätta på datorn före kl 19.00 så förhoppningsvis syr jag mer istället för att bara titta på alla andras fina sybloggar!!

Ett par byxor är sydda från Meedom´s bok. De är jättestora i storleken, systersonen som har 2 storlekar större kan ha dem!
Det blev lite fel med mudden bak, den kom inte kant i kant med baksömmen. Först fuskade jag jättestort, men sen ändrade jag mig och bestämde att jag skulle göra det ordentligt med en gång. Det blev inte perfekt men mycket bättre. Men oj vad drygt det är att sprätta overlocksöm i mudd!

Tack till Johanna (pumpalot) som hjälpte mig med muddmått, till slut fick jag ju ihop det ;-). Ett stort tack till alla i sytråden för hjälp och inspiration!

3 kommentarer:

  1. Är det svårt att sy kläder eller? Jag vågar inte riktigt och så känns det som lite större projekt än att bara dra fram stickorna...
    Menar du att lillan redan är ett år? Det fattar jag inte!

    SvaraRadera
  2. Nä, det tycker jag nog inte. Byxor är det allra lättaste bara 2 tygbitar som sys ihop. Jag har maskinerna framme nästan hela tiden på matsalsbordet och det blir uppställt men skulle de inte stå framme hade jag inte sytt!

    Ja, tänkt att hon redan är ett lillskrutt! Abbe fyller väl 6 i år?

    SvaraRadera
  3. http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html
    Den här förklaringen är suverän!

    SvaraRadera