fredag 18 mars 2011

Ooga booga klänning


Tycker detta tyget är så sött! Har suttit och tittat på det massor med gånger men inte haft pengarna. Så lade en tjej ut lite på tradera och jag ropade hem det lite billigare än ordinarie pris.

Jag har länge haft tanken på att sy en sån här klänning till lillfis och detta tyget var perfekt. Den sitter inte helt perfekt, lite stor i ärmhålorna men jag funderar på att åtgärda det med en tryckknapp till på varje sida. Sedan blev inte kantningen helt perfekt men övning ger färdighet!


Mannen sa att det var något av det finaste jag sytt till henne och det är ju en bra komplimang.

2 kommentarer:

  1. Hej hej, måste ju skriva en rad när jag är inne här och spanar =) Vad duktig du är på att sy och Karolina är så duktig på att virka =) har ni funderat på att slå era påsar ihop och öppna något eget?

    hoppas att du och familjen får en härlig helg.
    Kram Emmelie

    SvaraRadera
  2. Hej Emmelie!

    Tack så mycket :-). Nä, vi hobbypysslar nog mest tror konkuransen är för svår. Men vill du beställa så säg bara till ;-).

    Vad fint ert hus blir, är lite avis jag vill också bygga nytt. Är det ok om jag lägger till er blogg på min lista?

    Kram och ta hand om er.

    SvaraRadera