fredag 12 augusti 2011

Sommarklänning

Den här klänningen skulle lillfis egentligen haft på sin kusins student men det blev ju inte så. Jag skulle kunna skriva långa skrytinlägg på hur dålig jag är på att förstå ottobres mönsterbeskrivningar men jag låter bli!
Mönstret är lite omgjort, jag fick inte riktigt ihop hur jag skulle sy i dragkedjan och det var därför den blev liggandes från början. Så jag klippte upp hela ryggen, sydde dit två remsor och satte tryckknappar hela vägen istället. Det blev bra men inte riktigt perfekt, får fundera lite till. Jag gjorde lite annorlunda i halsen och satte kantband nertill av ren lathet.
Men den har fungerat bra att använda, sval och skön i tunn bomull. Egentligen skulle hon ha den med sin solhatt i samma tyg men hon hann växa ur den när klänningen blev undanstoppad i ufolådan!
En perfekt klänning att ha när man är ute och campar helt enkelt!




Tyget kommer från åhlens och mönstret från ottobre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar