torsdag 18 augusti 2011

Röd tråd..

Jag bytte till röd tråd på intelocken och passade på att sy kläder i rött.
Först ut blev en tröja och mysbyxor från senaste Ottobre. Halslinningen blev på fel sida och andra sidan blev lite knas i ärmhålan men den ska gå att användas. Typiskt att det blev så mycket knas, jag betalade mycket för svamptyget och har hållt på det länge för jag tycker det är så fint. Får komma på något mera jag kan sy i den biten som är kvar.

 Jeansen är mina gamla som jag gjorde om till lillfis, de låg i ufo-lådan länge innan jag fick tummen ur och sydde på mudd.  Tröjmönstret kommer från ottobre och den var mycket lättare att sy än vad jag trodde det skulle vara! Sen var jag ju supermodig och tog grön mudd, tänkte sy ett par gröna byxor i velour med den mudden så det matchar.
Annars blir det lätt många fina klädet som inte passar ihop med något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar