måndag 19 september 2011

Till en liten Lovis

Den här klänningen är till en gammal arbetskamrats barn.
När jag skulle sy till en annan arbetskamrat var jag säker på att det skulle bli en kille men här tvekade jag. Jag har hela tiden trott att det skulle bli en tjej även om föräldrarna tyckte sig se något annat på ett sent ultraljud.
Först tänkte jag gardera mig och sy en neutral body men hur kul är det när de har två grabbar sen tidigare?!  Så jag väntade till barnet kom och visst blev det en tjej.
Ner i lilla tyghögen (som inte är så liten längre) och hitta något riktigt flickigt. Till slut valde jag en röd hilcovelour med rosa prickar på.
Efter att ha sprätta, sprättat och sprättat, sytt med hoppstygn och fått några psykbryt så blev klänningen färdig. Jag glömde sätta namnlapp i sidosömmen så den hamnade på fickan i stället men det ser inte å tokigt ut.


Sedan fick jag ju inviga min nya kampress! Jag har mest sytt byxor så den har inte blivit använd sen den kom
Jag valde neonfärger på knapparna eftersom de flesta av mina tyger har starka färger. Men jag skulle lätt kunna beställa några färger till!
Som vanligt kommer jag inte vinna pris för mina ophotoshoppade bilder men det är inte därför jag bloggar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar