tisdag 13 september 2011

Pirattröja

Jag har sytt en del men inte tagit kort på det innan det används eller skickats i väg.Denna tröjan till lillfis är iaf det sista som jag gjort klart. För att få med en bra bit av mönstret så gjorde jag en hel mall (heter det så??) till framstycket. Är nöjd över att jag fick till halsen så bra, gjorde om mönstret från den här tröjan. Sen satte jag mudd i ärmen men kunde kortat av ärmen en bit för den blev lite lång.
Hennes kusin fick en liknande men med orange halsmudd.
Pirattyget kommer från mjuka tyger/kamelont design och det turkosa från lokala tygaffären.

2 kommentarer:

  1. Du ska veta att jag fattar, jag fattar verkligen hur svårt det är och jag är helt GALET imponerad av dig. Du ska få tusen frågor på måndag!!!

    SvaraRadera
  2. Kul - förstår att vi träffas på måndag :)

    SvaraRadera