lördag 19 november 2011

Ooga booga alá BoPpBoPp

I senaste nr av Ottobre var det mönster på en kofta som jag och hälften av alla sömmerskor på sytokigasidan sydde. Den blev inte helt perfekt, kantbandet runtom drog sig en del (eller jag drog på fel ställen). Men man lär ju av sina misstag och på sysidan fick jag också en del tips på hur jag ska sy nästa gång. Tack Renata som har Renis syhörna för att du alltid hjälper till och delar med dig av tips och trix.Det är ooga booga på framsidan och rosa baksida, båda tygerna är i interlock. Givetvis har felsömnad och sprättning skett! Typiskt att min sytid mitt på dagen när lillfis sover blir sprätttid i stället.
Jag skulle sy en matchande byxkjol till men varken det rosa eller lila tyget räckte till byxor och fegheten fick mig att låta bli att göra byxorna i ooga booga tyg.
Så det blev bara en kjol som jag tänkte göra med varannan vård rosa och varannan i ooga booga. Men den bekanta tankevurpan kom och tyget och snålheten räckte inte till att göra om.
Så istället springer fisen runt med olika fram och baksidor.


1 kommentar: