måndag 5 december 2011

Pippitröja & tajts

Jag syr för fullt men är dålig på att blogga om det. Häromdagen sydde jag en tunika och tajts från ottobre 6/2010.
På tröjan skulle det vara en kanal med rynkning på sidorna av tröjan men den berömda tankevurpan var framme och det blev en vanlig tröja. Egentligen skulle ärmarna också vara i pippityget men tyget räckte inte till. Jag har aldrig gillat så jag bytte bort en bit på sy-lanet och det ångrar jag massor nu!
Till ärmarna använde jag min resårpressarfoten till OL:en och det blev sådär, dum som jag är så övar jag inte först på skräptyg.
Tajtsen har rynk nertill och väldigt hög mudd. Men jag tyckte att rynket försvann när jag drog bort rynktråden.. Det jag ångrar mest är att jag inte bytte till röd tråd i OL:en, men brallorna blev förlånga så jag kanske gör om innan det är dags använda dem!
Någon dag ska jag lära mig potoshoppa mina bilder...
Jag har börjat fundera på att sälja lite alster.. vi har ju en lokal tygäffar och jag tänkte fråa om jag kan hänga upp lite i ett fönster där. Men jag vet inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar