söndag 8 januari 2012

Pyjamas

Lillfis har massor med pyjamaser i strl 86 som börjar bli alldeles för korta i benen och armarna. Jag har ju alldeles för mycket tyg så det är ju en bra kombination. Men de flesta tyger som skriker - jag är ett pyjamastyg är bara 50cm långa och det räcker inte till. Här skarvade jag på benen och jag tror inte det kommer bli obehagligt och skava.
Mönstret kommer från ottobre och är 86 men det är jättestort, hon kommer att kunna ha den länge. Dessutom gjorde jag mudd i ärmar och ben som förlängde användningstiden lite till. Påminner mig själv om att jag inte gillar denna halsurriningen, den är svår att sy och blir inte snygg!



Tyget kommer från tygsamlarna, mudden från lokala tygaffären och kamknappar.

2 kommentarer:

  1. Melker såg pyjamasen och sa: Den ska vi köpa för den är så himla fin! Bra betyg. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen :). Tack så mycket Melker! Jag blir så glad när jag ser ert häftiga julkort!Kramar.

    SvaraRadera