måndag 2 januari 2012

Brallisar

När jag sydde lillfis overall var den egentligen tänkt att sys i denna mörklila babycord. Men eftersom tyget inte var tvättat när jag kom till syträffen så blev det inte så.
Tyget har legat till sig ett tag men jag har sett ett mönster i ottobre på manchesterbrallor så jag tänkte sy dem att tyget. Sagt och gjort, en dag åkte mannen och lillfis iväg och jag passade på. Jag stod och funderade på om jag skulle vika tyget på längden eller bredden, hur jag skulle få mer tyg över till andra projekt. Jag bestämde mig för att vika på längden och det var så klart inte rätt... Hade ju inte en tanke på att manchester är annorlunda om man drar handen upp eller nerför tyget!
Jag upptäckte missen när jag sytt ihop nästan allt och det ena bakbenet såg mycket ljusare ut. Jaja, de funkar ju att använda ändå och det är ju så trendigt att göra unika saker nuförtiden så jag säger väl att det var därför jag gjorde så ;). Vet inte om det syns att fickorna blev tvärtemot byxbenen.

Framfickorna är bara fuskgjorda med sömmar. Kul att byxorna inte var så svåra att göra fastän det är några delar.
Í midjan har jag användt bibbis mjuka resår och det är svårt att veta hur mycket mindre man ska göra den i förhållande till midjemåttet, tycker det blir lösa byxor hur mycket jag än förminskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar