lördag 3 november 2012

Början på nya syrummet.

När vi renoverade och bytte sovrum åkte min syhörna bort. Länge satt jag i vardagsrummet och sydde, största anledningen var att hantverkaren glömt bort oss. Väggarna i nya rummet skulle putsas och runt en dörr som vi satte upp.
Vi byggde ett nytt förådsrum och det gamla förrådsrummet blev mitt syrum. Men när hantverkaren varit här kom vi (läs mannen) igång, ny innervägg sattes upp gipsade och tapserades, vi gjöt nytt golv, taket målades och nya lysrör sattes upp.
Jag tog ingen bild innan vi började tömma det som är mitt syrum men 90% av allt som bars in i nya "gröna rummet" stod därinne. Inte lite..

 Iofs är allt i rustakartongerna mina sygrejer som är nerpackade. Tyger, mönstertidningar och sybehör.
Sedan började operation fixa blå rummet. Eftersom vi precis bytt element så saknades det mycket tapet på ena väggen men vi (där får ni läsa jag) bara målade i stället för att tapetsera om väggen. Allt för att det skulle gå fort :).
Det var väldigt lätt att få hjälp med målningen av en liten fis!




Tömning, städning, målning och ihopsättning av garderob pågår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar