söndag 13 juli 2014

Det går dåligt med uppdateringarna här! Samtidigt vet jag ju inte om så många läser så jag känner ingen stress :). Trots att jag jobbar och jobbar försöker jag ta mig tid att sy. Ritar ut mönster en kväll, klipper en annan, syr några sömmar på en ledig dag, smiter undan när hela familjen är hemma och det är dags att laga mat. Då kan jag råka försvinna ner i källaren tills någon ropar att maten är klar ;).
Det ligger några plagg halvfärdiga i källaren men min täcksömsmaskin krånglar och efter jag skaffade den gillar jag inte sömmen med tvillingnålen när jag kantar med kantband. Åtskilliga timmar har gått åt till att mecka med den maskinen men det vill ändå inte riktigt fungera :(.

Men jag har iaf fått ihop en pyjamas till dottern och en tunika/nattlinne till mig.



I början av veckan åkte jag med några andra tokstollar till gittes för att shoppa tyg :). Någon tusenlapp ramlade i väg men vi hade mycket trevligt med matpaus och att kunna gå läänge i butiken och bara välja och vraka bland tygerna utan att känna sig stressad över barn och man!


Några av tygerna jag köpte! De flesta finns det t.o.m. en plan för :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar