fredag 15 juli 2011

Vad heter det?

Ja vad heter det jag sytt? Enligt ottobre är det ialla fall en lekdräkt.
Det är tänkt att den skulle sys i tjockare tyg i stället för det bomullstyget jag använde och när jag syr den nästa gång kommer jag att ha stabilare tyg. För någon mera kommer det att bli.
Jag har både storlekslappar och mina namnlappar och glömde givetvis båda!
Jag blir rätt stolt över mig själv när jag får ihop ett klädesplagg som ser avancerat ut.
Denna gången flöt det på bra, jag la inte undan projektet när det gick emot mig utan sprättade och gjorde om istället
.
Tyvärr är ottobres mönsterförklaringar så krångliga att det blir lite fel och "egendesign" = jag hittar på lite själv för att få ihop det ;-).  Egentligen skulle det vara annan hägnselknäppning med det funkar bra så här också.
Det går kanske lite lättare om man läser igenom hela beskrivningen istället för bara en rad åt gången *harkel*. Annars har jag ju underbara sytråden också som hjälper till i nöd!

1 kommentar:

  1. Sååå fina! Var får man tag i den där ottobre-tidningen??

    SvaraRadera