tisdag 18 oktober 2011

Byxkjol med matchande tröja

Byxkjol låter väl hemskare än vad det är, men det är ett smidigt mönster där kjolen och byxorna sitter ihop i midjan så kjolen inte håller på att kasa ner hela tiden.
Sen blev det en matchande tröja till. Tänkte först gjort ärmarna enfärgade men efter konsultation med min kusin som äntligen blivit sy intresserad så blev det tvärtom! Just nu har jag snöat in på raglanärm på tröjor.
Tyvärr är det inte mycket kvar att tyget med "svamptomteflickorna" nu. det är tråkigt när tyget tar slut men man får ju anledning att köpa nytt.

Gjorde tajsen efter mitt egna mönster men behöver inte göra dem så höga i midjan nästa gång eftersom linningen blir annorlnda när man syr ihop dem med kjolen. Sen ska jag sy fast resåren bättre från början nästa gång så den inte rullar sig.
"svampflickorna" är köpta på tygsamlarna på fb men finns att köpa på michas i tyskland. Den rosa jersen kommer från mjuka tyger. Tyvärr mycket tunnare i kvaliten än jersey brukar vara.

Jag har lust att sy massor på kvällarna men lillfis har nog fått krupp så hon sover jättedåligt om hon inte får sova i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar