lördag 15 oktober 2011

Små inneskor & vantar

Jag har sytt en hel del en inte fotat, det blir inte av innan det används och ligger i tvätten. Att ta kort med plaggen på är inte så lätt när modellen har för många myror i brallorna.
Sydde ialla fall ett par inneskor i storlek 22, lillfis har 21 men dessa skulle hon kunna ha som sovsäck! Ottobre har lustiga storlekar i bland.. De ska vara bandkantade runtom men jag la ner projektet eftersom de var så stora.

Svärmor kom idag och behövde lite terapi så jag passade på att göra ett par tummvantar. (Terapi för henne är att leka med lillfis & lillfis blir så glad när "famo" kommer).
Tyvärr slarvade jag jättemycket när jag klippte ut dem så jag sydde in några gånger så de är ju helt olika i formen och som ni ser sticker fodret ut. Men det kommer att bli nya som är noggrant gjorda. När de var klara frågade jag lillfis om hon ville ha dom så svarade hon -nä och skakade på huvudet... Men sen har hon knallat runt med dem på inne :)
Fodret är i flecce och tyget utanpå  PUL. PUL används vanligen ytterst i tyblöjor för att inte släppa igenom väta så jag tänkte det kunde vara bra att hålla vantarna någorlunda torra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar