måndag 31 oktober 2011

Till syrrans grabb.

Lillfis kusin tvingas ju gå runt i BoPpBoPp kläder ibland. Långkallningarna var iofs en hit eftersom man kunde ta sig på snoppen i dem :).
Än så länge har det blivit en tröja i grönt och biltyg. Tyget köpte min syster på syträffen utan att veta om det. Grattis till henne som har en sån snäll syster! Tröjan är från ottobre och har pingvinärm (tror jag det heter). Jag gillar mönstret men det går åt mycket tyg i denna modellen.



Sen blev det en kofta. Eller mönstret var en väst från början så jag gjorde om lite. Ottebre har en miljon mönster på långärmade t-shirts och jackor men inga på tjocktröjor så jag improviserade och hoppas den passar. Men gjorde en miss när jag klippte ut ärmarna så båda är sicksackade i ärmhålorna.

Sömnaden gick bra tills jag skulle sätta i mudden i halsen (nerkanten löste jag efter en del tankeverksamhet). Jag tänkte så det knakade men körde fast ottobres mönsterbeskrivningar och jag.. ja ni vet!
Så jag bad om hjälp på sysidan och alldeles underbara Anneli var inloggad och hjälpte mig via telefon. Världens bästa hjälplinje!!
Med hennes ord i bakhuvudet sydde jag ialla fall några vurpor men var på rätt väg och till slut var jag klar. Satte i tryckknappar och såg att mudden i halsen var för stor. Först tänkte jag inte sprätta och mannnen höll med mig men jag gjorde om iaf. Det blev bättre men små hål efter sprättningen, hoppas de inte går upp mera! Såg ett annat fel jag gjort men det tänker jag inte berätta för någon :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar