lördag 10 december 2011

Pyjamas

Jag hittade mönster på "one piece" eller vad man vill kalla dem för på sykursers sida och eftersom det ligger i modet nu så vill ju inte lillfis vara sämre än någon annan.
Från början var det med dragkedja men den jag beställt kändes så klumpig så jag hoppade det. Efter mitt tygval tyckte jag den blev mer pyjamasaktig så det fick bli en pyjamas. Det blev lite trixigt i grenet med tryckknapparna men tack vare en köpepyjamas fick jag ihop det rätt bra.
Tyvärr förstärkte jag inte den gråa mudden där jag satte tryckknappar så den har redan lossnat på ett ställe och eftersom jag sprättade och gjorde om minst en gång för mycket så orkade jag inte göra om igen. En tråkig lärdom helt enkelt..
På orginalmönstret var det bara resår i bensluten men benen verkade bli jättekorta då så det blev mudd istället.
Lillfis är så söt när hon ska springa iväg med den på, den har en hel del häng i rumpan. Hon niger, tar tag i byxbenen, lyfter och springer iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar