tisdag 27 december 2011

Mysställ & Mössor till "fröknarna".

Länge sedan jag bloggade nu och det kan bero på att jag öppnade ett mail som var fullt med virus!

Jag har inte fotat allt jag sytt men myssetet till syrrans grabb kom med på bild.
Vanlig collegetröja och mysbrallor. Mätte mönstret lite på måfå på tyget och tyckte jag skulle få ut fram och bakstycke på tröjan och ett par brallor men icke sa nicke! Efter lite velande bestämde jag mig för att göra ena bakstycket i småbitar. Då skulle det räcka och det hade det gjort om jag inte gjort samma fel som jag gjort en miljard  gånger och som jag antagligen kommer göra igen, lägga tyget aviga mot räta istället för räta mot räta.. Så en bit av ena bakbenet fick bli i likadant tyg som ärmarna på tröjan.
Fickorna är gjorda efter skapat av migs tut. Ett mycket lätt sätt att piffa upp ett par byxor! Tror minsann att mudden runt halsen är gjord efter bessemess beskrivning. Den tar lite längre tid men det är det värt så snyggt som det blir!



Det orange tyget och mudden kommer från MT & bilarna från tygsamlarna.

"Fröknarna" på dotterns dagis fick varsin hemsydd mössa i julklapp. Fleecefodrade efter skapat av migss tut. Tack till alla er som orkar göra tutar!!
Jag lät grannfrun prova dem och hon tyckte de var tajta. Nu är hon iofs ingen mössveteran och väldigt smart så det kan bero på det ;).
Lillfis var sjuk veckan innan jul så jag var bara och lämnade dem. På eftermiddagen fick jag ett mms där de hade sina mössor på sig och var jätteglada så jag hoppas de kommer till användning.
Ja visst ja, mössinspirationen kommer från tinni!!

2 kommentarer: