fredag 13 april 2012

Body och kung fu kämpar panda.

När lillfis kom hade jag inte börjat sy så mycket ännu. Så hon har bara haft en hemmasydd body och då var hon nog 1,5 när jag sydde den.
Så jag blev sugen på att sy en body när alla sydde det i sytråden jag är med i på fb.
Tänkte ta en stuvbit och provsy en av och där började strulet. Tyget räckte inte till ärmarna men efter lite efterlysningar fick jag tag på en bit som jag bytte till mig (för givetvis såldes inte tyget längre). Sedan ville jag ha de små kam-knapparna så jag beställde det och verktyg till pressen. Några veckor senare när jag skulle trycka i knapparna insåg jag att jag fått fel verktyg.. kul. Då erbjöd sig mannen att ta med dem till sitt jobb och svarva till gängor som gick de sönder.. Så då fick jag beställa nya ialla fall. Men nu är den klar, en omlottbody i strl 56.

Vi vet inte om det blir fler små fisar i den här familjen, det är liksom inte sjävklart.
Men som en liten peppning, hålla tummarna och lycka till har min syster virkat den här underbart söta kung fu kämparpanda som är min nya maskot.


2 kommentarer:

  1. åååååå vad fin! Jag svimmar! Jag är på jakt efter ett bra mönster på en body *tigger*

    SvaraRadera
  2. Jag har några olika, både omlott och med påsydd kjol ;).

    SvaraRadera