måndag 2 april 2012

Det blir ingen bild!

I sytråden jag är med i har det sytts trosor för fullt. Jag har varit sugen på att prova men tummen har suttit långt in. Men så igår så tog jag tag i det.
På syfestivalen förra året köpte jag trosmönster från LG men det har bara blivit liggandes. Jag kollade på mönstret igår och bara skrattade åt hur stora de såg ut. Så jag tog ett par av mina som jag brukar använda och klippte sönder dem och ritade av. Hittade ett skräptyg, provsydde och det såg ut som f*n på.

Så jag drog fram mönstret från LG igen, måttade med de jag klippt sönder och ritade av en av storlekarna. Sedan dök jag ner i min tyghög och letade upp ett tyg jag inte var så förtjust i och provsydde. Mannen fick se dem och försökte verkligen hålla sig för skratt men det bubblade riktigt i honom.
Så när de var färdigsydda, tog jag på mig dem visade mig och då det brast för honom. Så frågade jag om bloggrubriken skulle vara "känsliga läsare varnas" men då svarade han att en bild är inte nödvändig.. Förstår inte vad han menar :).


Idag har jag sytt en par till, det går faktiskt riktigt fort. Tror att jag fått till rätt bra hur lång resåren ska vara i benen och midjan. Vet inte om resåren räcker till ett par till, undra om det undgår regeln för köpstoppet. Köpstoppet som jag börjar tröttna på, "behöver" ju massor :).

2 kommentarer:

  1. Haha bild bild bild... Kom igen... Vi gillar dig ändå;) jag vill ha boxertrosor med långa ben och jättehög midja - kanske ger mig på det nån dag...

    SvaraRadera
  2. Haha, nästa gång får du hota med att sy kalsonger till maken istället, får kanske tyst på fnisset ;-)

    SvaraRadera