måndag 9 april 2012

Min syhörna



Här sitter jag och syr! Givetvis är rummet nystädat, annars hade jag aldrig bjudit på en bild :).

Tygerna är i en garderob, städade den också och insåg hur sjukt mycket tyg jag samlat på mig. Försökte hindra maken från att gå in men han konstaterade bara att han visste att jag hade massor med tyg..
För att rita av mönster och klippa ut använder jag matsalsbordet. Väldigt sällan vi har mysmiddag vid det bordet nuförtiden.

Syhörnan är en del av ett rum, vi har slagit upp en halvvägg i rummet andra halvan är lillfis lekrum. Inom en snar framtid kommer vi göra om detta rummet, det ska bli vårt sovrum med en altandörr och fisen ska få vårt sovrum. Frågan är var mitt syrum ska ta vägen?!

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Vi hade lite samma lösning men när småttingarna nu behövde eget rum fick jag hysa in mina saker i vår minimala tvättstuga och återigen sy vid köksbordet.

    SvaraRadera
  2. Det är det jag fasar för.. Vi har iofs ett källarrum som kanske blir iordninggjort innan vi dör. Annars okuperar jag matsalsbordet igen.

    SvaraRadera