torsdag 21 mars 2013

Ekorr´n satt i granen

En obloggad tröja som blev använd och lagd i tvätten direkt.
Den här biten ekorren satt i granen kom till mig vid ett tygbyte. Tjejen jag bytte med ville ha småbitar till sångkuber och jag ville ha en hel bit.
Min bit räckte till ett framstycke till en tröja i strl 104. Egentligen är det inte mina favoritfärger i tyget men gillar kombinationen som blev.
Kantningen i halsen är sydd på min nya maskin och oftast blir sömmen bra. Det jag gillar bäst är att sömmen inte blir så korvig mellan sömmarna. Det jag gillar sämst är hoppstygnen som kan bli helt utan anledning. På denna tröja sydde jag fållen med den sömmen också och där är små små hål efter nålarna. Nu har jag bytt till stretchnålar och hoppas att det inte blir fler gånger.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar