måndag 25 mars 2013

Nattlinne

Lilla fis är inte så liten längre och har upptäckt nattlinnen! Hennes kusin hade ett när de sov över hos farmor och efter det är detta ett ännu mer intressant plagg. Tur för henne att hon är så rasandes söt med nattlinne på.

Detta är sytt efter ottobre 6/2011, det går åt lite tyg på denna modellen, eftersom ärmarna och oken är i så stora stycken. Det kom jag på efter jag satt saxen i tyget så därför fick baksidan bli randig! Storleken är rätt stor så hon kommer att kunna ha det länge.

Tyvärr var det inte riktigt klart tills fisen skulle gå och lägga sig igår så det blev en del sura miner, men jag tror det kommer att utbytas mot lycka idag när hon kommer hem från fsk. och den hänger på  garderobsdörren.

Fårtyget kommer från strömming men går inte att få tag i längre där. Det randiga från stoff & stil och det bruna jag hade att kanta med kommer nog från jny.
Vet inte varför jag envisades med att kanta i "krullsey".





Jag har tidigare haft hela pyjamaser till fisen men jag tyckte det var så synd att plocka undan dem. I stället satte jag bara saxen i dem, klippte av benen och overlockade nertill. Av någon anledning blir jupyjamaströjorna smutsigare fortare än byxorna. Så här såg de ut "hela".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar